Pereiti prie turinio
Jarmina

Juokas žmogaus gyvenime.

Rekomenduojami pranešimai

Pasirodo, juoktis - labai sveika. Vienas juoko ekspertas Viljamas F. Frajus juoką vadina vidiniu energijos užtaisu. Per 40 tyrinėjimo metų Stenfordo universitete jis įrodė: kai juokiamės, širdis plaka dažniau, plaučiai kvėpuoja giliau, gaudami daugiau deguonies, aktyviai juda veido, pilvo, rankų ir kojų raumenys - beveik kaip per aerobikos treniruotę. Yra nustatyta, kad trys - keturi juoko priepuoliai per dieną tolygūs 15 minučių važiavimui dviračiu.

Kiti įvairūs daktarai įrodė kikenimo, kvatojimo ir panašių dalykų teigiamą poveikį žmogaus organizmui. Juokas mažina kraujo spaudimą, didina raumenų elastingumą, be to teigiamai veikia imuninę sistemą. Kai žmogus kvatoja, padaugėja ląstelių, naikinančių virusus ir pūlinius.

taip pat mokslininkai atkreipė dėmesį į tai, kaip juokas veikia žmogaus nervų ir endokrininę sistemas.

Mokslininkai tyrinėjantys juoko svarbumą, supranta, kad žmogui dažnai ne juokai galvoje. Todėl drauge su Amerikos terapinio humoro asociacijos kolegomis jie svajoja "pilstyti juoką į buteliukus ar suspausti kvatojimą į tabletes". Žodžiu sudaryti galimybę liūdnais gyvenimo atvejais gerti tokius "vaistus".

Kai kurios JAV medicinos įstaigos praktikuoja humoro terapiją. Floridos valstijos vienoje ligoninėje yra įsteigtas klounų koledžas. Vyresniųjų klasių mokiniai ligoninėje atlieka praktiką: apsirengę juokdarių drabužiais, jie koridoriuose, palatose pasakoja anekdotus, rodo įvairiausias grimasas, stengdamiesi prajuokinti ligonius.

Apibendrinant juokas:

*išvalo plaučius ir kvėpavimo takus;

*teigiamas šokas mūsų arterijoms ir širdžiai;

*skatina pilvo ir virškinamojo trakto judėjimą;

*didina seilių, skrandžio sulčių ir kepenų sekreciją, mažina cholesterolio kiekį;

*malšina skausmą;

*padeda įveikti stresą, nerimą ir depresiją.

 

2483092.jpg

Dalintis šiuo pranešimu


Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

Jaučiatės prislėgti? Nusišypsokite, ir bloga nuotaka iš karto pagerės. Nesivaržykite juoktis ir nustebsite, kaip pasikeitė jūsų gyvenimas ir jūsų sveikata. Geras juokas naudingas, nes pakelia nuotaiką. Besijuokiantys žmonės mažiau serga, rečiau būna sudirgę ir nežino, kas yra depresija.

 

Juokas ramina

Juokiantis išsiskiria endorfinai — laimės hormonai, kurie padeda atsikratyti irzlumo ir liūdesio. Jeigu bent minutei prisiminsite, kaip neseniai juokėtės, nuotaika pagerės. Britų psichologų tyrimai rodo, kad pažiūrėjus juokingą filmą, susierzinimas žymiai sumažėja. Be to, dalyvavusių bandymuose žmonių nuotaika pagerėdavo vien nuo minties, kad netrukus teks juoktis — likus dviem dienoms iki numatytos komedijos peržiūros jie pykdavo du kartus rečiau, nei įprastai.

Juokas gaivina odą

 

Jeigu dažnai juokiatės, galite užmiršti brangias gydomąsias ir kosmetines odos gražinimo procedūras, nes juokas tonizuoja veido raumenis ir gerina kraujo apykaitą, todėl veido spalva tampa natūraliai rausva.

Juokas stiprina santykius

 

 

Gebėjimas juoktis labai svarbus geriems santykiams palaikyti. Žmonių ryšys ir bendras požiūris į juoką leidžia jiems būti vienas kitam atviresniems. Juokaudami nebijokite pasirodyti juokingi.

 

Juokas stiprina imunitetą

 

Juokas padeda kovoti su infekcijomis. Po minutės nuoširdaus juoko organizmas į kvėpavimo takus išskiria didelį kiekį antikūnų, kurie apsaugo nuo bakterijų ir virusų. Taip pat juokas gamina leukocitus, kurie kovoja su įvairiomis ligomis, tarp jų ir su vėžiu.

Juokas gydo širdį

 

Juokiantis išsiplečia kraujagyslės ir pagerėja kraujotaka. Dešimt minučių juoko gali žymiai sumažinti kraujospūdį ir cholesterino plokštelių atsiradimo riziką. Juokas padeda net tiems, kurie yra patyrę širdies priepuolį. Gydytojų nuomone, gera nuotaika sumažina antro priepuolio tikimybę.

 

Juokas malšina skausmą

 

Laimės hormonai endorfinai, kurie gaminasi žmogui juokiantis, — natūralios skausmą organizme malšinančios medžiagos. Be to, juokdamiesi jūs užmirštate blogą savijautą, tad tokiu būdu bent jau kelioms minutėms užmirštate skausmą. Gydytojai seniai pastebėjo, kad nusiteikę pozityviai ir randantys jėgų juoktis pacientai skausmą pakelia legviau nei tie, kurie liūdi.

 

Juokas stiprina plaučius

 

Juokas — vienas iš geriausių pratimų žmonėms, sergantiems astma ir bronchitu. Juoko metu suaktyvėja plaučių veikla, vadinasi, į kraują patenka daugiau deguonies, kuris pagerina skreplių pasišalinimą iš kvėpavimo takų. Kai kurie gydytojai juoką laiko tam tikra fizioterapijos priemone, kurios metu iš valosi plaučiai.

 

Juokas nugali stresą

 

Britų mokslininkai ištyrė juoko poveikį žmogaus sveikatai. Buvo sudarytos dvi savanorių grupės. Vienai grupei valandą buvo rodomi humoro koncertų įrašai, o tuo pat metu kitos grupės savanoriai buvo paprašyti tik ramiai pasėdėti. Po šio eksperimento dalyviams buvo atlikta kraujo analizė, kuri parodė, kad tiems, kurie žiūrėjo humoro laidą, „streso“ hormonų kortizolo, dopamino ir adrenalino kiekis organizme buvo žemesnis, nei antros grupės eksperimento dalyvių. Esmė ta, kad juokiantis visi organai patiria tam tikrą fizinį krūvį. Kai nesijuokiame, mūsų kūnas atsipalaiduoja ir nurimsta. Vadinasi, juokas mums padeda atsikratyti fizinės ir emocinės įtampos. Mokslininkai teigia, kad minutė nuoširdaus juoko prilygsta keturiasdešimties minučių relaksacijai.

 

Juokas padeda išlikti geros formos

 

Juokas laikomas vienu iš aerobikos pratimų, nes juokiantis įkvepiama daugiau deguonies, kuris stimuliuoja širdies darbą ir gerina kraujo apytaką. Jis laikomas „vidine“ aerobika, nes juoko metu masažuojami visi vidaus organai, dėl ko suaktyvėja jų veikla. Juokas stiprina pilvo, nugaros ir kojų raumenis. Viena minutė juoko prilygsta dešimčiai minučių irklavimo užsiėmimui arba penkiolikai minučių važiavimo dviračiu. Jeigu valandą juoksitės nuoširdžiai, sudeginsite iki 500 kalorijų, tiek pat galima sudeginti visą valandą greitai bėgant.

Juokas gerina santykius

 

Norite išsaugoti aistringus santykius su mylimuoju? Amerikos psichologė Doris Bazini pataria kartu juoktis ir dalytis prisiminimais. Doris aiškina, kad: „Kai juokiatės kartu su partneriu, tarp jūsų atsiranda papildomas ryšys, ir jūs pradeda vienas kitą geriau suprasti. O kai kartu prisimenate kokius nors įvykius, pasidalijate savo patirtimi, atsiranda jausmas, kad pažįstate vienas kitą labai seniai“. Be to, tokia „terapija“ leidžia partneriams greičiau užglaistyti konfliktus ir surasti kompromisus. „Jeigu kyla nesupratimų, jie nesukelia tokių skaudžių tarpusavio santykių pasekmių, kaip galėtų būti.“

Laimingas kelias į laimingą gyvenimą

 

Šiandien tyrėjai teigia, kad tik 50 proc. mūsų gebėjimai būti laimingiems priklauso nuo genetikos. „Laimingo žmogaus taisyklės“ padės jums realizuoti save, išmokys džiaugtis gyvenimu ir suteiks galimybę dažniau juoktis.

Būkite ekstravertas

 

Būkite kalbus, pasitikintis savimi ir nesibaiminkite nuotykių. Nuo ko pradėti? Pavyzdžiui, pasivaikščiokite miške su senų draugų kompanija. Linksminkitės, juokaukite ir nesigėdykite reikšti emocijas.

 

Daugiau kalbėkite

 

Tyrimai parodė, kad žmonės, atvirai išsakantys savo mintis, laimingesni už tylenius. Tai nereiškia, kad reikia sakyti viską, kas šauna į galvą. Tiesiog išmokite išsakyti savo nuomonę ir apginti ją — tai padės jums pasijusti laimingam.

Daugiau bendraukite su draugais

 

Draugystė — tikras laimės šaltinis. Jeigu turite draugų, kuriais galite pasitikėti, nesijausite vieniši. Psichologai teigia, kad moters laimei būtini šilti santykiai su kitomis moterimis. Nepaisant paplitusios nuomonės, moterų draugystė teikia didesnės laimės, nei santykiai su vyrais.

Nieko nelaukite

 

Laimės laukimas — svarbiausia kliūtis laimei. Būsiu laiminga, kai numesiu svorio, persikelsiu į naują butą, susirasiu naują darbą ar savo svajonių vyrą. Susikoncentruokite ties tuo, ką turite, ir būkite laimingi dabar. Venkite žodelių „kai“ ir „dar“: būtent jie trukdo jums būti laimingiems.

 

Juoką vertinkite rimtai

 

Iškelkite sau rimtą tikslą — kasdien juoktis. Manykite, kad juokas — tai vitaminas, kurį vartoti reikia reguliariai.

Dalintis šiuo pranešimu


Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

Prisijunkite prie pokalbio

Jūs galite rašyti dabar, o registruotis vėliau. Jeigu turite paskyrą, prisijunkite dabar, kad rašytumėte iš savo paskyros.

Svečias
Parašykite atsakymą...

×   Įdėta kaip raiškusis tekstas.   Įdėti kaip grynąjį tekstą

  Only 75 emoji are allowed.

×   Nuorodos turinys įdėtas automatiškai.   Rodyti kaip įprastą nuorodą

×   Jūsų anksčiau įrašytas turinys buvo atkurtas.   Išvalyti redaktorių

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Sukurti naują...

Svarbi informacija

Informuojame, kad šiame puslapyje naudojami slapukai (angl. cookies). Sutikdami, paspauskite mygtuką „Sutinku“ arba naršykite toliau. Savo duotą sutikimą bet kada galėsite atšaukti pakeisdami savo interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus. Susipažinkite su Privatumo politika.