Pereiti prie turinio

vėja

V.I.P.
  • Pranešimai

    1.746
  • Užsiregistravo

  • Lankėsi

Visas vėja turinys

  1. man irgi taip pasirodė :) Turiu pripažinti, Geistė čia pasakė visišką tiesą dėl plovimųsi ir šutimo , ir senolių. O ta reklama ir toks piktumas dėl tų įklotų, matyt, pyksta, kad niekas neperka? Taigi žmonės gal ir nori pabandytoi naują produktą, tačiau kuo skirais reklamos platintojai, tai kad parašo tokias tiradas, o paskui, kai juos atskleidžia, jie ima pykti ir visaip negražiai kalbėti tavo atžvilgiu, ir pajuokiamai kalbėti apie tave ir tavo naudojamus produktus... tai va, net medicinoje parašyta - vsemu glavneje čistota :)
  2. vėja

    Klaustukas

    o tu tai jau žinai ane?
  3. man žiauriai patiko etaruj avataras, dar kai nulaižo, tai juokingai, gerai nuteikiantis toks
  4. mano tai melsvėja ir vasarą, o dbr irgi meslvėja, kaip lavonas tuoj būsiu. biški tepuos kremuku įdegio
  5. nu matai aš esu didelė šlykštynė ir jei būčiau įtakinga ir galėčiau kažką lemti, tai nei vienas pažįstamas ar giminė pas mane nedirbtų be vienodo su kitais konkuro į tą darbo vietą. p.s. kitas klausimas- šiaip padėti gyvenime.. mielai padėčiau kuo galėčiau.
  6. nėra? kaip tai nėra? Aš visada maniau, kad yra :wub1: tik esmė ta, kad idealių žmonių nebūna, o va idealus vyras ar ideali mergina (žmona) - būna. Ir pasiginčykit dbr dabar pabandysiu pasakyti, kuo man skiriasi idealus žmogus ir idealus vyras Idėja pati savaime tai yra toks dalykas, kaip suprantu, kuris yra anapus materijos, t.y. dalykas minties, dažnai sakome idealiu atveju, idealus atvejis yra atvejis tobulas, o tubulas atvejis yra atvejis be trūkumų (čia su vpu visada ginčydavausi, dėl tobulumo, ir bandžiau griauti sistemą, bet nepkalusė manęs - ne sako vis tiek mūsų tikslas tobulas ŽMOGUS, nu bet nesigilinkim...), tai va, ką aš čia sakiau, aha idėja nėra materiali, kartais tai gali būti siekiamybė, t.y. išeitų išankstinis sąmoningai nustatytas rinkinys (savybių, atrodymo, būdo ir t.t. - skirtinas ne tik žmonėms, o visiškai viskam), taigi idealaus žmogaus nėra objektyviai žvelgiant, arba jei jis yra.. tai yra mūsų pačių autoritetas arba siekiamybė, kurios link mes visuomet tobulėjame ir stengiamės tobulėti, nors žinome, kad galutinis tobulumas pasiekats nebus, nes žinome, kad ideqalių nebūna, oir klaikyti savęs idealiu, jei artėjame prie idealumo negalime, nes idealiais yra dievai, o jei mes save laikome idealiai, vadinasi esame buki avinai.. nu ir t.t. čia nesiplėsiu tuomkart... taigi, supratome, kad idealių žmonių objektyviai nebūna, tačiau idealūs išeina gali būti subjektyviai.. vadinasi šiuo aspektu idealus gali būti antrasis -nu antroji pusė, arba bet koks žmogus (iš to skiriasi mūsų idealūs objektai). Paprastesnis variantas viso šio yra idealus vyras. Ir galiu sakyti, kad jis yra Nors prieš tai sakiau, kad jo nėra ir nebūna. Bet jis yra kitu aspektu, ne tuo, kur minėjau :) taigi, mes galime įsivaizduoti idealų vyrą ir tada ieškotis tokio žemėje (tada tikriausiai nerasime,nes kaip supratome iš pirmos dalies, objektyvių žmogiškųjų idealų nėra, arba ieškome dievo.. tačiau būna subjektyvūs idealai, tikrai ne stapai ir ne paauglių stabai dėl kurių alpstama, kurie jiems atroodo kaip tobulumo ir idealumo įsikūnijimas ir .t.t taigi subjektyvus idealumas yra toks, kad man patinka vyras ir: a) aš suprantu, kad jis nėra tobulas :wub1: aš jame apstebiu ne tik geras savybes, bet ir blogas c) kai kurių dalykų jame galbūt tiesiog nevirškinu ir subjektyvus idealumas remiasi tuo, kad asmaneiškai MAN šis vyras yra idealus, su visais savo neidealumais, kad galiu jį priimti su visais jo trūkumais ir ydomis, viskuo kas mane siutina, bet žinau, kad vienu metu manetai žavi, kad be to negalėčiau gyventi, kad moku tai priimti, ir man tai idealus vyras. Tai va čia manau, visiškai skirtingi idealumo lygiai, todėl pateikti iną klausimą ir pasisakyti vienu aspektu, labai netikslinga. Nes jei manęs klausia, ar tyra idealus vyras, galiu tik pasakyti NE, bet jei pasakyčiau ir kitais aspektais, kuriuos ap-galvoju išgirdusi klausimą, tuomet vienareikšmiškai atsakyti negaliu niekada. Nebent tas klausimas yra klausimas prie altoriau tai tekėsi tu ar ne? Jei neklaustų kdėl.. tai atsakai trumpai ne arba taip. o tokia savoka kaip idealas negali būti traktuojama vienakreikšmiškai todėl ir atsakau ką manau ir turbūt tai dar ne viskas, ką manau išvis... p.s. sorry už klaidas jei jų yra, nes rašau labai greit, tai net nežiūriu ką rašauu :D
  7. na tarki,m pirma talentingas žmogus ir pažįstamas žmogus. Imam pažįstamą. Kas kenčia? - žmonės , darbo kokybė... nesudaroma sąlygų visiems būti lygiateisiais pretendentais. Kodėl čia turi dirbti kažkieno pažįstamas, kažkieno vaikas, kažkieno meilužis.. Man tokie žmonės tai tik vietas užima. O jei esi gabi ar gabus kažkam, tai būk mielas įsidarbink savo jėgom..
  8. Manau, kad visi žmonės turi kaukes. Žinoma, dažnai mes patys save supriešiname kitiems, štai - koks jis kaukėtas, o aš koks šventuolis. Tačiau, manau, kad tai ne visai teisinga. Galbūt dar dalis tiesos slypi apskritai "kaukės" sąvokos supratime. Manau, yra sąmoningos ir nesąmoningos kaukės. Sąmoningas žmogus gali dėliotis kai jam patogu, kai nori kažko, na tokius dar galima vadinti veidmainiais (kaukiamainiais :D ) nesąmoningos kaukės gali būti tiek pat žalingos kaip sąmoningos, tik jos naudojamos tam tikram mūsų vidiniam apsisaugojimui. Užsidėjau saulės akinius, ir nežybsi į akis.. nežinau, ar kaukė visada apsauginis sluoksnis. Galėčiau teigti, kad yra akimirkų, kai būname be kaukių - su visai artimais žmonėmis, o gal kaip mums atrodo, be kaukių būname didesniąją dalį savo gyvenimo - ką vadiname nuoširdumu, atvirumu, ir .t. tai vat man atrodo, kad nuoširdumą ir atvirumą bei kitus gerus dalykus kartais priešpastatome - nenuoširdumui ir pan. ir tai vadiname tu kaukėtas, o aš - ne. Tačiau kaukė, man atrodo, yra truputį kažkas kita, nors ir turi sąlytį su tuo... Todėl dabar daug galėčiau samprotauti.. bet kadangi nežinau, tai kyla klausiams, ar mes nesame kaukėti prieš patys save? Juk tai, kas mumyse toli toli, kartais nustumiame, negalvojame, bijome tam tikrų minčių, todėl lyg veidrodį, sieną prišpastatome tam kaukę, ir veide suspindi šypsena, o giliai giliai - nerimas...
  9. tikėti, kad jis kada nors baigsis, stengtis koncentruotis ne į pragaro idėją, bet į tai, kas aplink.. jei turi žmonių, kuriuos myli - į juos. Skausmas mus kažko moko, ir kiekvienas dėl ko nors labai kenčiame... gyvenime esu patyrus daug skausmo.. ir tikrai pati ne visada moku koncentruotis į kažką kito, į kažką lyg tikėjimas, jog bus geriau, tačiau iš visų jėgų nurimti, priimti ir suvokti, nes to dėl kažko reikia, kad ir kaip norėtųsi spjaudytis..
  10. štai man kilo tokia idėja, jei kalbame apie vyrus, o juo labiau idealius ( :D ), tai kodėl nepakalbėjus apie tai, koks jis ne tik vyras, meilužis ir šiaip Apolonas, bet koks jis yra tėvas, arba kaip vyrai ir moterys įsivaizduojame idealų ar beveik idealų tėvą (mūsų akimis).
  11. blogiau, kai didelis dvasinis ir fizinis (potraukio prasme) atstumas. Ne amžiuje esmė.
  12. o kodėl tai vadinama ištvirkimu? jei aš musės nenuskriausčiau, o fantazija laki - tai čia ištvirkimo laispnis, ar šiaip blogis?
  13. na, dažnai yra pabrėžiamas romantiškumas Gal jau nebe mūsų epochoje, nežinau nuklydau :D bet iš esmės stereotipiškai paišoma, kad vat mergina laukia princo ant balto žirgo, kuris jai dovanotų dainas, eiles, romantiškus vakarus ir pan. Bet kaip yra iš tikrųjų, tai gal įvairiai? Aš tiesiog pagalvojau, kad pažįstu kelis romantikus, bet visiškus... ir kažko tai manęs nežavi. Gal kad tas romantiškumas kasdienis sviestu sviestuotu patampa?
  14. o, tai būsim kolegės, aš tai mokytoja jau (pagal diplomą )
  15. o, jei mokėčiau patarinėti, o dar dažniau, jei mokėčiau, jei daryčiau taip, kaip norėtųsi, kad taip peržengus save, nukreipus mintis nuo savęs skirti viską teigiama savo aplinkiniams... taip, peržengti save, savo skausmus ir vargus, ir išmokti pastebėti kitą, šalia esantį, ką galiu gero padaryti jam, jį nudžiuginti.. padėti, ir pamažu nustumti savo sielos skausmą... Vilke, esi labai šauni moteris, moki įkvėpti kitus, nepasiduok, kad ir kaip sunku tai yra...
  16. turiu tų apgamų kiek nori ant kaklo, ant peties, vieną gražų tokioj vietoj, kur matytų be vyro tik ginekologai nu ir smulkenių turiu daug
  17. kaip padažyti akį iš viršaus tą liniją? Kai nupaišau, tai kaip drebančia girtuoklės ranka
  18. o aš matau bloga tame, kad mes giminių kraštas ir be skupulų naudojamės arba naudotumėmes, jei tik galėtume. O kas tame blogo? oj daug.. nemanau, kad neprimąstysit kiek daug
  19. šitus seniai jau mačiau, tikrai yra simpatiškų
  20. supratau dbr kas ta kryptis :D pirmai ne taip pagalvojau. p.s. o tai tu esi mokytoja gal?
  21. greičiausiai, kad ateis Kantrybės
  22. Sidabrine Vilke, ką reiškia parinkti tinkamą dailės kryptį? Ar gali papasakoti apie tai plačiau?
  23. Dailė kaip terapija: ištakos ir dabartis Kaip galime paaiškinti vis labiau augantį susidomėjimą dailės terapija? Galbūt tuo, kad dailės terapija akcentuoja žmogaus savigydos galimybes, orientuojasi į kiekviename žmoguje glūdintį vidinių jėgų ir sveikatos potencialą, tampriai susijusių su jo kūrybinėmis galiomis. Susidomėjimas dailės terapijos metodais atspindi šiuolaikinio žmogaus poreikį natūraliems, labiau kompleksiniams veikimo būdams, kuriuose dalyvauja ir protas, ir jausmai, kūnas ir siela, vyriškos ir moteriškos savybės. Dailės terapinis procesas pagrįstas tuo, kad reikšmingiausios žmogaus mintys ir pergyvenimai būdami pasąmoningos kilmės, gali būti greičiau išreikšti vaizdiniais, nei žodžiais. Dailės terapijos metodai yra susiję su kiekviename žmoguje glūdinčiu sugebėjimu projektuoti savo vidinius konfliktus į vizualines formas. Kai asmuo išreiškia savo vidinį patyrimą vaizduodamas (piešdamas, vaidindamas ir kt.), jis labai dažnai įgyja sugebėjimą apibūdinti tai žodžiais, kas leidžia brandžiau suvokti problemą, ją priimti ir konstruktyviai spręsti. Reikia atkreipti dėmesį, kad dailės terapinio proceso pamatas - tai kūrėjo, meninio produkto ir dailės terapeuto sąveika. Šiame procese kūrėjas sąmoningai ir aktyviai dalyvauja, reikšdamas ir nagrinėdamas savo asmeninį patyrimą, kuris gali būti ir trikdantis, gąsdinantis arba nemalonus. Tuomet meninis produktas tampa kaip asmens vidinio pasaulio dokumentas, kuris laikui bėgant gali keistis, jį galime stebėti. Pasaulinėje ir Lietuvos praktikoje dailės terapija taikoma pačioms įvairiausioms visuomenės grupėms: neįgaliems vaikams ir suaugusiems, specialiųjų poreikių asmenims, priklausomybių turintiems, psichikos ligoniams, kaliniams, nėščioms moterims, asmenims, kurie siekia giliau save pažinti ir kt. Pastaraisiais metais dailės terapijos poreikis atsirado karštose karo, stichinių nelaimių nusiaubtose vietose. Vis populiarėja kūrybiškumo skatinimo programos stambioms verslo kompanijoms. Dailės terapijos metodai taikytini daugeliui visuomenės grupių, kurios jaučia poreikį kūrybiniame procese stebėti, vystyti ir atrasti naujus savo asmenybės bruožus ir galimybes. Skirtingoms klientų grupėms taikomi vis kiti dailės terapijos metodai. Pavyzdžiui, ankstyvojo amžiaus vaikams dailės užsiėmimai gali būti taikomi kaip gausios jutiminės patirties laukas, smulkiosios ir stambiosios motorikos lavinimas, verbalinės raiškos skatinimas. Vėlesniais amžiaus tarpsniais specialiai nukreipti dailės užsiėmimai leidžia vaikams išreikšti savo vidinį pasaulį, jį suvokti, stiprinti savivoką, emocijų raišką, sąvokų formavimąsi. Specialiųjų poreikių vaikai šiuose užsiėmimuose turi galimybes lavinti motorinius įgūdžius, stiprinti erdvės suvokimą, savivoką, išreikšti negatyvius ir pozityvius išgyvenimus, labiau suvokti juos, lavinti kalbinę raišką. Kūrybiniame procese galima plėsti pažintines vaiko galimybes, toks procesas gali daryti įtaką sulėtėjusiai to raidai. Nėščiųjų moterų grupėse siekiama dailės kūrybos procese atsipalaiduoti ir pajusti didžiulį pasitenkinimą piešiant bei tapant dažais. Tokie užsiėmimai sudaro sąlygas išreikšti įvairius jausmus, juos įvardinti ir tapti emociškai stabilesne. Meninės raiškos užsiėmimai, meno terapijos metodai profesinėms komandoms suteikia galimybes saugioje aplinkoje atgaivinti ir vėl patirti savo spontanišką kūrybiškumą, žaidimo procesą, leidžia būti jame, atrasti bei atskleisti naujas, dar neatskleistas savo asmenybės kūrybiškas puses, patirti bendros komandinės kūrybos džiaugsmą bei privalumus. Šiuose užsiėmimuose kiekvienas komandos narys turi galimybes patirti ir išgyventi netikėtas situacijas kartu su kitais komandos nariais. Užsiėmimo pradžioje, vykstant „apšilimui", pristatoma ir aptariama užduotis, supažindinama su turimomis medžiagomis (dažai, pieštukai, molis ir kt.), kaip jomis naudotis. Kūrybinis procesas trunka apie vieną valandą. Po to grupės nariai susirenka pristatyti savo kūrinių į bendrą ratą. Tuomet kiekvieno dalyvio idėjos, kūrybiniai impulsai yra pastiprinami visų dalyvių, senos idėjos išskleidžiamos naujais aspektais ir atrandami netikėti bendri sprendimai bei stimuoliuojamas individualus kūrybiškumas. Tokie užsiėmimai vedami „team - building‘o", asmenybės kūrybiškumo skatinimo, konfliktų sprendimo ir kt. tikslais. (Žr. http://www.dailes.net/ ). Šiandien dailės terapija yra taikoma kaip papildoma ir šiuolaikiška gydomojo proceso galimybė, asmens sveikatinimo būdas, geros savijautos priemonė. Nors yra žinoma, kad priešistoriniais laikais, o kai kuriose Afrikos tautelėse ir šiandien tai yra pagrindinis gydymo būdas. Specialiai apmokyti žyniai, išvarinėdavo piktąsias dvasias, persirengę įvairiomis būtybėmis, sukurdami ritminį, ritualinį judesio, garso ir vaizdo reginį. Pirmykštėse kultūrose piešinys ir spalva turėjo maginės ir neverbalinės komunikacijos reikšmę. Piešimas, vaidyba, muzika buvo pirmieji gydymo, bendravimo su gyvūnų, dievų pasauliu būdai. Spalvos ir dažai buvo svarbūs maginiai užkeikimo būdai pirmykščio žmogaus buityje. Spalva buvo savotišku žodžiu, gimdančiu arba užmušančiu, geru arba blogu. Įtraukta į ornamento struktūrą arba tapybinį atvaizdą, spalva taip pat atlikdavo ir kitas žodžio funkcijas - palaikyti ryšį ir bendravimą tarp žmogaus ir jo dievų bei dvasių. Vienas iš seniausių ir žinomų epizodų, aprašytų Biblijoje, yra istorija apie karalių Saulių, gyvenusį 11 amžiuje prieš mūsų erą. "...nuo Sauliaus nusisuko Dieviškoji Dvasia..." (Biblija, 16 dalis). Saulius suserga depresija ir tarnai pataria karaliui klausytis liutnės garsų, tikėdamiesi tuo palengvinti jo dalią. Jie suranda Dovydą, "mokantį groti, drąsų, karingą, savimi pasitikintį žmogų". "Džiaugsmingiau ir geriau" tampa Sauliui, kai Dovydas pradeda groti ir greitai "pikta dvasia atsitraukia nuo jo". Kryptingas domėjimasis kitokia, ne parodine salonų daile pastebimas XIX a. pabaigoje. Pradėta domėtis vaikų ir psichikos ligonių menu. Tai buvo susiję su kultūrinėmis bei socialinėmis permainomis visuomenėje, kai kilo demokratiškumo, asmenybės laisvės idėjos. Domėjimasis vaikų bei psichikos ligonių menu buvo kaip atsvara akademiniam neoklasicistiniam, kanonų ir reikalavimų suvaržytam menui. Susidomėjimas ankstyvąja vaikų kūryba, pirmykščių kultūrų, Azijos ir Afrikos šalių menu tampa geriausiais ,,tikrojo" išgyvenimo, subtiliausios išraiškos pavyzdžiais. 1886, 1887, 1913 m. atsiranda pirmosios vaikų kūrybos studijos, kurios siekė pagrįsti vaikų piešimo proceso priežastis. Kartu auga susidomėjimas ,,patologiniu" menu. Atsiranda psichinių ligonių bei protiškai atsilikusiųjų kūrybos kolekcijos, tyrinėjimai. Didžiojoje Britanijoje susiformuoja ,, meno kaip gydymo " koncepcija. Kai kurie menininkai profesionalai savo kūryboje siekia imituoti protiškai atsilikusiųjų raišką, kaip laisvės, spontaniškumo ir nepriklausymo jokioms kultūrinėms tradicijoms pavyzdį. Dailės terapijos terminą pirmą kartą panaudojo dailininkas Adrian Hill ir psichoterapeutė Irene Champernowne apie 1940 m. Anglijoje. Būdamas pacientu Hill, kad laikas neprailgtų ligoninėje, pradėjo piešti. Vėliau skatino ir kitus tuberkulioze sergančius ligonius imtis kūrybos. Piešimas pasirodė labai veiksminga priemonė išreikšti nerimą kariams, kurie dalyvavo II-jame pasauliniame kare. Irene Champernowne rėmėsi K.G.Jungo teorija ir 1942 m. įsteigė centrą, kuriame šalia medicinos specialistų dirbo dailininkai, šokėjai, muzikantai. Tik XX a. aštuntojo dešimtmečio pradžioje Anglijoje ir JAV susiformavo dailės terapijos profesija bei jos pilnateisis funkcionavimas visuomenėje. Šiandien dailės terapeutai ruošiami daugelyje pasaulio universitetų. Lietuvoje dailės terapija pradėta taikyti nuo 1990m. Psichologijos specialistai meninę raišką taikė dirbdami su įvairių psichologinių sunkumų turinčiais paaugliais, jaunimu ir suaugusiais. 1993m. Vilniuje įvyko I-oji tarptautinė International Networking Group of Art Therapists konferencija. 1992 m. Respublikinėje Vilniaus psichiatrijos klinikoje buvo įkurta I-oji Lietuvoje meno terapijos studija. Dailininkai profesionalai, pedagogai, menotyrininkai, specialieji pedagogai, socialiniai darbuotojai ir kt. specialistai meninę raišką pradeda taikyti dirbdami su neįgaliais vaikais ir suaugusiais, rizikos grupių vaikais ir kitomis klientų grupėmis. 1997 m. įsikūrė Lietuvos dailės terapijos taikymo asociacija LDTTA, kurios tikslas suvienyti šioje srityje dirbančius žmones, organizuoti kvalifikacijos tobulinimo programas, siekti, kad dailės terapeuto specialybė atsirastų ir Lietuvoje. Per beveik 10 savo veiklos metų LDTTA užmezgė bendradarbiavimo ryšius su dailės terapijos specialistais iš D.Britanijos, JAV, Rusijos, Čekijos. Konsultuojasi ir bendradarbiauja su Hertfordšyro, Roehampton universitetais Londone, Peterburgo meno terapijos asociacija, Adlerio psichologijos aukštąja mokykla Čikagoje ir kt. LDTTA nuolatos organizuoja teorinius praktinius seminarus, kurių vadovai žymūs pasaulyje dailės terapijos specialistai - dr. Janek Dubowski, dr.Nancy Slater ir kt. Dėl artimiausių dailės terapijos renginių prašome kreiptis adresu baudrone@centras.lt . 2004 m LDTTA užsakymu leidykla Apostrofa. išleido knygos „Dailė kaip terapija. Dailės taikymo gydymui įvadas" vertimą iš anglų kalbos. LDTTA dalyvauja ECARTE (European Consortium for Arts Therapies Education) rengiamose koferencijose, yra INGAT ( International Networking Group of Art Therapists) narė. Šiuo metu LDTTA iniciatyvinė grupė kartu su Lietuvos Ugdomosios muzikos terapijos asocijacijos iniciatyvine grupe bei Vilniaus Pedagoginiu Universitetu rengia Menų terapijos magistrantūros pragramos projektą, kurio ekspertai yra dr.Janek Dubowski (Roehampton universitetas, Londonas) ir dr.Nancy Slater (Adlerio psichologijos aukštoji mokykla,Čikaga). Tikimės, kad greitu laiku dailės terapiją galėsime studijuoti ir Lietuvoje. Šiandien universitetinės dailės terapijos pagrindų programos veikia Šiaulių universiteto specialios pedagogikos bakalauro programoje, M.Riomerio socialinio darbo bakalauro studijų programoje, Vilniaus Pedagoginio universiteto socialinės pedagogikos bakalauro ir magistrantūros studijų programose. Dr.Audronė Brazauskaitė, Lietuvos dailės terapijos taikymo asociacijos pirmininkė
×
×
  • Sukurti naują...

Svarbi informacija

Informuojame, kad šiame puslapyje naudojami slapukai (angl. cookies). Sutikdami, paspauskite mygtuką „Sutinku“ arba naršykite toliau. Savo duotą sutikimą bet kada galėsite atšaukti pakeisdami savo interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus. Susipažinkite su Privatumo politika.