Visi ezoteriniai mokymai, burtai ir užkalbėjimai paremti bendra nuostata: energija seka paskui mintį. Žmogus, įsivaizdavęs save laimingą ir energingą, padidina tikimybę tokiu būti. Įsivaizdavęs save nemylimą ir suvargusį, veikiausiai toks ir taps. Jei į vakarėlį eina dvi merginos ir viena iš jų mano, kad joks vaikinas į ją neatkreips dėmesio, o kita mintyse mato, kaip susuka galvą visiems, nesunku nuspėti, kuri iš jų maloniau praleis laiką. Daug psichologinių tyrimų patvirtino, kad manantys ir jaučiantys esą nelaimingi nesąmoningai verčia save tokiais jaustis. Jie gana dažnai nenori suvokti akivaizdaus fakto, kad gyvena šiandien, ir nuo jų priklauso, ar šiandien galvos apie sėkmę, ją įsivaizduos, ar pasirinks kitą minčių ir fantazijų kryptį. Vaizdai daro įtaką mintims, o mintys nulemia sprendimus bei veiksmus. „Kai mąstome negatyviai, - rašo psichologas iš Naujosios Zelandijos Richardas Websteris, - taip ir veikiame“. Tuomet kūno poza, gestai, balso tembras ir visas elgesys nuolat atskleidžia neigiamą požiūrį į save ir kitus. Bet nuo tos minutės, kai įsivaizduojame materialiai ir dvasiškai turtingą gyvenimą, mintys ims pamažu virsti tikrove. Sėkmingesnio gyvenimo vaizdinių kūrimas gali atrodyti lengvu būdu įveikti sunkumus, išspręsti įvairiausias problemas. Viena tokių problemų – vienatvė. Pažinčių agentūra „Pretty Women“ pasiūlė savo klientėms kūrybinės vizualizacijos mokymus. Paprasčiau sakant, mokė moteris atsipalaidavimo pratimų ir patarė įsivaizduoti svajonių vyriškį. Daugiau nei trečdaliui šie trumpi mokymai itin pravertė: jos per kelis mėnesius sutiko kaip tik tą, apie kurį svajojo. Kitos pramoko autogeninės treniruotės, meditacijos pagrindų o tai irgi smagu bei naudinga), tačiau naujos, tinkamos pažinties neužmezgė. Kai psichologai palygino šias grupes, paaiškėjo kai kurie vaizdinių skirtumai, kurie padeda ar kliudo svajonei tapti realybe. Pirmiausia tapo aišku, kad daug kuriančių sėkmės įvaizdį moterų žinojo, ko nenori, bet nedaugelis tiksliai ir aiškiai žinojo, ko nori. (Panašius tinkamo vyriškio vaizdinius galima aptikti ir Lietuvoje spausdinamuose pažinčių skelbimuose – ten nuolat rasime frazių „teisti ir nuotykių mėgėjai nesivarginkite“, „ susipažinčiau su neturinčių žalingų įpročių“ ir panašiai.) Kita nemažiau svarbi ypatybė, skyrusi išsipildančias ir nerealizuotas svajones, buvo pačios kūrėjos vaizdinys. Nesėkmės atveju tai dažniausiai buvo „gaunančios“ vaizdinys – priimančios dėmesį, rūpestį, meilę, sutinkančios tikėti. Sėkmė gana tvirtai susijusi su „duodančios“ vaizdiniu – su apdovanojančios dėmesiu, sužavinčios, paskatinančios. Sužavėti svajonių princą gali tik žavi moteris. Todėl moterys, sukūrusios išsipildžiusią fantaziją, daugiau galvojo, įsivaizdavo didesnį savo patrauklumą, o ne burtų lazdelę, kuria mostelėjus pildosi svajos. Jos tarsi hipnotizavo save, įteigdamos sau, kad yra patrauklios ir gražios. Lyg ir paprastas patarimas: norinti būti graži turi įsivaizduoti tokia ir esanti. Bet ar nuo tokios savihipnozės keičiasi išvaizda? Netikėtas atrodo teigiamas atsakymas į šį klausimą. Tęsiant jau minėtą vaizdinių kūrimo mokymą, jo dalyvėms buvo pasiūlyta vaizduotėje susikurti naują, patrauklų savęs pačios vaizdinį. Prieš pradedant mokymus jos turėjo prisistatyti vyrams, kurie tarsi grožio konkurse, surašė mokymų dalyvėms balus už grožį. Po dviejų mėnesių pakartojus vertinimus, sugebėjusios save naujai įsivaizduoti ir nuolat tai dariusios moterys surinko pastebimai aukštesnius balus. Tai dar kartą patvirtino: grožis egzistuoja žiūrinčiose akyse ir tos, į kurią žiūrima, elgesyje. Savo patrauklumo suvokimas keičia laikyseną, gestus, mimiką, eiseną, suteikia energijos ir galiausiai daro įtaką kitų nuomonei. O patraukli moteris, sutikusi jos vertą vyriškį, lengviau sulaukia jo dėmesio, ir taip jos svajonių vaizdiniai išsipildo. Regis, labai paprasta – tereikia geriau apie save galvoti, ir ims labiau sektis. Kodėl nepabandžius?