radau pakankamai idomu straipsi, kokia jusu nuomone apie tai?... argi ne taip siais laikais ir yra?.... :blink: Dvylikametei Laimai sunkiai sekasi fizika. Jos tevas sako: ?Kam jai ta fizika. Apsieis be jos. Juk ji mergaite?. ?e?iamete Marta megsta siausti lauke, karstytis po med?ius, namo gra?ta purvinais, apdraskytais drabu?iais. Mama nepatenkinta: ?Ji ne mergaite, o berniuku turejo gimti!? Tikrai, mergaites i? prigimties ma?ai gabios technikos ir tiksliesiems mokslams, bet galbut neteisingai elgiames, su tuo susitaikydami ir nepadedami. Gal labai nedaug tereikia, kad Laima fizika suprasto? Mergaites ir ne tokios i?dykusios kaip berniukai. Ar tai joms agimta ar i?ugdoma? Gal nereiketo ?io skirtumo ignoruoti, gal kai ka verteto pakeisti auklejant mergaites. I?gleb?s tylus ?mogus ? ir vyras, ir moteris ? gyvenime nedaug pasiekia. Tad jei mergaite tryk?ta gyvybingumu, gal jo nevar?ykime? U?augs stipri, savaranki?ka asmenybe ir gales i?sikovoti savo vieta gyvenime. Visos auklejimo dogmos, tiek senos, tiek naujos, yra netikusios, teigia Zalcburgo universiteto profesorius N.J.Reversas. Ir berniukas, ir mergaite savo vaidmena supranta dar budami vaikai, ?inoma, jei ?eima neignoruoja dukters ar sunaus prigimties, nevar?o jo agimto polinkio. Profesorius mano, kad auklejimas turi buti ne stabdys, o paskata asmenybei tobuleti. Negalima aukleti atsi?velgiant a tariamas normas, tai yra a ?mergaites? ar ?berniuko? stereotipus. Auklejimas, juo labiau vaikysteje, neturi kaip nors skirtis. Kiekvienam vaikui ? ir mergaitei, ir berniukui ? reikia ir ?velnumo, ir ?ilumos. Abiejo lyeio vaiko, kol jie dar ma?i, turi buti vienodi ?aidimai ir ?aislai. Visiems reikia ir lelio, ir konstruktorio bei ma?ino. Tegu ir mergaite, ir berniukas mokosi konstruoti, statyti ir ?vaikus? globoti. Ir veliau dirbtinai ?aislo skirstyti nedereto. Tai vaikai padarys patys. Treeiaisiais gyvenimo metais vaikas, stebedamas motina ir teva, juos lygindamas, pradeda suvokti savaja ?a??, savo lyta. ?eimos santarve, tarpusavio elgesys daug lemia, ar vaikas lengvai susitapatins su savo lytimi ar ne. Daugelis tevo ?iandien supranta, kad vaikai skiriasi ne i?vaizda, rubais, o dvasia. Kai tik mergaite pabando mu?tis, sakoma: ?Mergaites nesimu?a?, o jei berniukas pravirksta, jam priekai?taujama: ?Tikras vyras neverkia?. Taeiau tai absurdas. Juk yra ?mogi?ko savybio, tokio, kaip demesingumas, paslaugumas, jautrumas, pakantumas kitam ir pasitikejimas savimi, kurias privalo tureti ir berniukas, ir mergaite. ?ios ?mogi?kos savybes negali buti priskiriamos tik vienai lyeiai. Netiesa, kad buti aktyviam ir drasiam, logi?kai mastyti, suprasti ir dalyki?kai spr?sti budinga tik vyrams, lygiai kaip kad buti jausmingoms ir jautrioms ? tik moterims. Ma?as vaikas, stebedamas savo ?eima, pats susikuria moteri?kumo ir vyri?kumo avaizda. Jei jis supras, kad moteris ir vyras turi buti vertinami vienodai, budamas suaug?s nesutriks, susidur?s su kitokiu elgesiu ar vertinimu. Vaikams augant santykiai tarp mergaieio ir berniuko keieiasi. Dabar mokyklose mokosi kartu berniukai ir mergaites, bet da?nai ?aid?ia atskirai. Ikimokyklinese astaigose vaikai ?aid?ia ?eimyninius (lyeio) ?aidimus. Beje, ir pirmosiose klasese 5-9 meto berniukai dar mielai draugauja su mergaitemis, bet pama?u jau buriasi a atskiras grupes. Iki lytinio brendimo berniuko ir mergaieio draugyste buna vaiki?ka, nekalta. Paauglysteje, suaugusiojo akimis, pabunda gan keistas domejimasis kita lytimi: berniukai skriaud?ia mergaites, tampo jas u? kaso ir kum?eiuoja, o mergaites vengia jo. ?iuo laikotarpiu tevai netureto pernelyg sunerimti del pasikeitusio at?alos elgesio. Nedera ir dabar pabre?ti auklejimo skirtumo. Vienpusis grie?tas berniuko auklejimas aktyviam gyvenimui, o mergaites ? tik ?eimai ?iandien atgyven?s. Sunus turi buti rengiamas ne tik profesijai, - jam teks buti ir vyru ?eimoje. Dukrai turi buti sudarytos galimybes surasti save, agyvendinti savo polinkius, suprasti savo paskirta busimoje ?eimoje. Tegul mergaite domisi tuo, kas ja traukia ?technika ir amatais, rankdarbiais ir kulinarija. Mergaites polinkius, kad ir techni?kiausius, reikia i?naudoti, o ne slopinti. Svarbu, kad pasirinktoji veikla ar profesija patikto jai ir ja paeia padaryto savaranki?ka ir nepriklausoma. Nesakykime mergaitei: ?Kam tau tie mokslai, tu juk i?tekesi?. Mielas ir adomus darbas, ar jis moteri?kas, ar ne, tik dar labiau pary?kins jos moteri?kuma.